„Učenje bez granica“ projekt sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda kojim su svoj kutinskoj djeci koja imaju potrebu omogućeni pomoćnici u nastavi predstavljen je javnosti na otvorenoj tribini. Nositelj projekta vrijednosti 630 tisuća kn je Grad Kutina, a partneri su u projektu Udruga OSI, sve kutinske osnovne škole, Hrvatski zavod za zapošljavanje i Razvojna agencija Mrav.
Kroz projekt je zaposleno 15 osoba te je tako 15 učenika s teškoćama dobilo pomoćnika u nastavi i uključeno u redovno školovanje.
Udruga OSI još 2009. godine kroz mjere javnih radova zapošljavala je asistente u nastavi i tako omogućila uključivanje djece u redovni obrazovni sustav. Godine rada i truda isplatile su se. Napredovali smo kao društvo i sada u Kutini sva djeca koja imaju potrebu imaju svog pomoćnika u nastavi, rekla je Jozefina Kranjčec, predsjednica Udruge OSI.
– Svi se borimo da što više djece s teškoćama u razvoju uključio u redovni obrazovni sustav, u školski i predškolski. Već od vrtića da uđu u odgojno-obrazovni sustav sa svojim vršnjacima s djecom koja ih moraju prihvatiti iako su različita. Na koji način? Evo pokušavamo putem dodjeljivanja pomoćnika i u nastavi i u dječjim vrtićima.
Gradonačelnik Kutine Andrija Rudić zahvalio je svim sudionicima u projektu koji je važan za djecu i njihovo obrazovanje, zato što je zaposleno 15 nezaposlenih osoba, ali i zato što je projekt važan za zajednicu koja je napravila važan iskorak.
– Posebno sam ponosan zbog toga što smo jedan od gradova koji su izravno uspjeli razriješiti problem zapošljavanja pomoćnika u nastavi. Jer, naša djeca svih 15-ero dobili su svog pomoćnika u nastavnika. Taj je problem trebalo i prije riješiti. Evo, sada se ukazala prilika i mi smo s našim parterima uskočili s prijavom. Grad Kutina će uvijek učiniti dobre stvari, uvjeren sam da smo i s ovim projektom napravili dobru stvar. Udruga OSI i naša razvojna agencija napravili su dobar posao. Uvjeren sam da je ovo dobar početak duge suradnje ove djece koja imaju potrebu i pomoćnika koji će i u budućnosti, nadam se, biti osigurani za njih.
Roditelji djece koji imaju potrebu za pomoćnikom uz zahvalnost za ostvarenje projekta istaknuli su i važnost uključivanja djece u redovne odgojno-obrazovne programe.
Roditelji i nastavnici uključeni su u proces integracije djece s poteškoćama koji imaju svog pomoćnika. Rezultati su sve bolji, ali još uvijek treba raditi na senzibiliziranju javnosti za potpunu integraciju. Treba ispraviti i nedostatke u školskim programima i stalno raditi na edukaciji nastavnika i svih uključenih u odgojno-obrazovne procese, rekla je Jozefina Kranjčec.
Tu su zato udruge koje su dobro potkovane i mogu održati mnogobrojne radionice i uputiti odgojno-obrazovni kadar kako, na koji način pristupiti i ophoditi se s djecom s teškoćama bez obzira na vrstu invaliditeta. Nastavnici nažalost nisu dobro obučeni, ali ne svojom krivnjom. Naprosto, naše školstvo nije tako usmjereno ni organizirano obrazovanje nastavnika, ali zato smo mi tu pa ćemo održati radionice za povećanje nastavnika vezano za invaliditet.
Partneri u projektu Učenje bez granica, roditelji, pomoćnici i nastavnici na kraju su javnog predstavljanja projekta izrazili veliko zadovoljstvo projektom te su izrazili odlučnost da se i po završetku projekta u rujnu ove godine djeci s poteškoćama omogući nastavak redovnog školovanja i ravnopravne uključenosti u društvo.