Ostalo

Dvadeset godina eko djece u DV Sisak Stari

…monografija za sjećanje

...monografija za sjećanje

Dječji vrtić Sisak Stari u Sisku, još jednom je pokazao kvalitetu svoga odgojno – obrazovnog rada promovirajući eko monografiju „20 godina Eko djece u Dječjem vrtiću Sisak Stari“, stoji u priči koju nam donosi DV Sisak Stari.

Promocija monografije održana je u prostoru područnog objekta Različak, a nazočili su joj brojni uzvanici, predstavnici grada Siska, suradnici, roditelji i djeca polaznici vrtića, te zaposlenici vrtića kako sadašnji tako i oni u mirovini. Ponosni postignućem koje smo predstavili u ovoj monografiji odlučili smo je promovirati na svečan način.Ovaj događaj svojom pjesmom uljepšala su djeca dječjeg vrtićkog zbora Tičeki otpjevavši vrtićku eko himnu „Čuvaj Zemlju“, te nekadašnja polaznica našeg vrtića i Eko skupine, Ema Vuković koja je na klavijaturama odsvirala mazurku od Chopina i sonatu Domenica Scarlattia.

Ravnateljica vrtića, gđa. Nataša Andučić pozdravila je sve uzvanike, te pozvala urednicu monografije psihologinju Jelenu Dadić Klaić i autorice monografije Snježanu Dobrinić, Željku Bece, Ivanu Matijević, Mirjanu Šebalj, Ivanu Čubrilo Franjić, te suradnicu Ljerku Marincel, da predstave svoj rad na izradi monografije i ideju održivog razvoja, kao ideju vodilju cjelokupnog odgojno – obrazovnog rada Dječjeg vrtića Sisak Stari.

Psihologinja Jelena Dadić Klaić, urednica monografije, predstavila je strukturu  eko monografije, te naglasila važnost njezina nastanka za buduće generacije djece, ali i važnost promoviranja ideje održivog razvoja u odgojno – obrazovnom radu.

Začetnica ideje održivog razvoja u našem vrtiću koja ovu ideju promovira već dvadeset godina kroz rad s djecom i roditeljima cijelog vrtića, Snježana Dobrinić, inače promovirana odgajateljica savjetnica, vrlo emotivno je dala prikaz cijelog rada koji je prethodio nastanku ove monografije.

Autorice Mirjana Šebalj, odgajateljica mentorica, sa Ljerkom Marincel, odgajateljicom u mirovini i našom vanjskom suradnicom podržala je ovu ideju svojim viđenjem održivosti među djecom predškolskog uzrasta.

Pedagoginja Ivana Matijević i profesorica rehabilitator u vrtiću Ivana Čubrilo Franjić,također autorice monografije, sa svog stručnog stajališta su predstavile odgojno – obrazovni rad u našem vrtiću i njegovu povezanost sa održivim razvojem kroz sva područja djetetovog života i razvoja.

Na samom kraju gospođa Željka Bece, jedna od autorica, ali i dugogodišnja suradnica i podrška u cjelokupnom radu, zahvalila se svima prisutnima, a posebno ravnateljici Nataši Andučić što je podržala ovu plemenitu ideju, te potaknula nastavak rada na odgoju i obrazovanju za održivi razvoj u Dječjem vrtiću Sisak Stari. Također, detaljno je prikazala svu kvalitetu rada s djecom prdškolskog uzrasta kao i dokumentiranje ovog rada kao trajno nasljeđe za buduće generacije predškolaca.

A kako je sve počelo i kako se pojavila ideja održivog razvoja, te održala punih dvadeset godina u Dječjem vrtiću Sisak Stari…

Odgojno – obrazovni rad u Dječjem vrtiću Sisak Stari predstavlja pedagoške principe, aktivnosti i djelovanja koja smo uvijek usklađivali s potrebama djece, polaznicima našeg vrtića. Često smo, promišljajući našu praksu, nastojali biti refleksivni praktičari i kvalitetu rada procjenjivati prema reakcijama djece. Promišljajući kvalitetu rada imali smo uvijek neke nove ideje koje smo pokušali primjeniti u radu s djecom, njihovim roditeljima i ostalim sudionicima odgojno – obrazovnog procesa.

Tako smo razvijali kulturu naše ustanove, želeći je učiniti aktivnim, živim organizmom, čiji svi djelovi harmonično djeluju i svojim radom omogućavaju kvalitetan razvoj djece predškolskog uzrasta, te zajednice u kojoj djeca žive i odrastaju.

Razvijajući tu našu posebnu kulturu ustanove i razmišljajući kako biti inovativni, a pri tome učinkoviti u odgojno – obrazovnom radu, prije dvadeset godina pojavila se izuzetno humanistička ideja ekološkog djelovanja u našem vrtiću. Nismo ni slutili dokle će nas ta ideja odvesti i u kojim sve smjerovima, ali vođeni humanističkim principima odgoja i obrazovanja za dječji razvoj, pomislili smo zašto ne….pa djeca su izvor znanja i iznenađenja za nas odrasle…oni to sigurno mogu.

Tako se jedna divna ideja o ekologiji u vrtiću počela polako, ali sigurno razvijati u našem vrtiću, te nas dovela do neslućenih postignuća u radu s djecom i njihovim roditeljima i naravno priznanja za primjenu ove metode u predškolskom odgoju i obrazovanju. Bili smo zaista hrabar vrtić, jer u razdoblju brojnih promjena koje su nas okruživale pokazali smo veliko povjerenje prema djeci i njihovim mogućnostima. To nas je svrstalo među prve vrtiće u Republici Hrvatskoj koji su u svoj odgojno – obrazvoni rad uveli ekologiju i razvoj ekološke svijesti.

Ideja koja nas je vodila od samog početka bila je razviti svijest kod djece o potrebi očuvanja okoliša u kojem rastu i žive. Iz te ideje razvili su se brojni projekti kroz koje smo radili s djecom, te stvarali partnerski odnos s njihovim roditeljima, ali i s drugim čimbenicima uže i šire zajednice. Našim projektima na temu ekologije postigli smo neočekivane ciljeve, a to su dobrobit ovakvog rada za djecu, buđenje svijesti o ekologiji u našoj zajednici, ali i predstavljanje našeg rada izvan okvira vrtića, grada, županije, ali i naše domovine.

Uspješni projekti, za koje smo dobili brojne nagrade, potaknuli su nas na konkretne eko akcije kojima smo uljepšali naš okoliš, te pokazali važnost i kvalitetu života u lijepom, očuvanom i zdravom okolišu. Dakle, vodili smo se čuvenom krilaticom: „Misli globalno, djeluj lokalno“. Uvijek nam su nam ideje bile u humanističkom duhu, pa smo uspjeli objediniti snagu dječje pozitivne energije kroz igru i aktivnosti i dobrobit ekologije za naše društvo.

Vrlo brzo, promišljajući dalje naš rad iz ideje ekologije prihvatili smo ideju održivog razvoja. U godinama kad smo pokušavali održivi razvoj uključiti u naš odgojno – obrazovni rad, ta je ideja bila sasvim nešto novo i u našem društvu, školama, a posebno u vrtićima. Zapravo smo opet s tom idejom bili jedinstveni i među prvima koji su je počeli primjenjivati u predškolskom odgoju i obrazovanju.

Prepoznati od institucija u našoj domovini, ali i izvan nje, postajemo drugi vrtić u Republici Hrvatskoj sa statusom Međunarodne eko škole/vrtića. To nas čini ponosnima i daje nam novu snagu za kontinuirani rad s djecom na ovom području, ali nas povezuje i sa drugim ustanovama, tvrtkama, pojedincima, institutima koji prepoznaju kvalitetu naših ideja i rada i sa zadovoljstvom postaju naši partneri, eko kumovi.

Danas smo suvremeni vrtić koji kvalitetu svoga rada obogaćuje principima održivog razvoja čiji program smo i verificirali. Brinemo o okolišu, kulturi i tradiciji našeg kraja, promoviramo zdrave stilove života naše djece i roditelja, te smo i proizvođači, a ne samo potrošači resursa planete na kojoj živimo.

Misao koja će nas i u budućnosti voditi je dobrobit djece i dobrobit cijelog planeta. To je misao koju želimo utkati u naš odgojno – obrazovni rad u koji unosimo naše humane principe, ideje, ali i znanja koja smo stekli kroz usavršavanja i edukacije.

I dalje ćemo nastaviti promovirati odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, a sve ljude dobre volje pozivamo kroz ovu našu eko monografiju da nas slijede u tome.

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Otkaži odgovor

Više vijesti

Copyright © 2024 RSMinfo.hr Sva prava pridržana.

Exit mobile version