U prvih osam mjeseci 2018. godine na području Policijske uprave sisačko-moslavačke u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 12 osoba ili 50% više nego 2017. godine kada je poginulo osam osoba, a tijekom mjeseca rujna nastavljen je nezadovoljavajući trend smrtnog stradavanja, odnosno do 23. rujna 2018. godine poginulo je 13 osoba, odnosno 5 osoba ili 61,5% više nego na isti dan 2017. godine (8 poginulih osoba).
Navedeni negativni pokazatelji stanja sigurnosti u cestovnom prometu u bitnome odstupaju od zacrtanih ciljeva iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske za razdoblje od 2011. do 2020. godine.
Analizom podataka o prometnim nesrećama sa smrtno stradalim osobama za prvih osam mjeseci 2018. godine proizlazi da su sudionici nesreća smrtno stradavali najčešće zbog grešaka koje se odnose na nepropisno kretanje vozila po kolniku, zatim zbog neprilagođene brzine, vožnje na nedovoljnoj udaljenosti, nepropisnog pretjecanja itd. Najveći broj smrtno stradalih (7 ili 61,5%) je bio u svojstvu vozača, dok su dva počinitelja prometnih nesreća s poginulim osobama bila pod utjecajem alkohola.
Nažalost, praćenjem statističkih pokazatelja o prometnim nesrećama iz prethodnih godina, proizlazi da se i u predstojećem dijelu godine (od rujna do prosinca) evidentira povećani broj težih prometnih nesreća.
S obzirom na navedeno, a u cilju zaustavljanja navedenog negativnog trenda, odnosno preveniranja prometnih nesreća i njihovih posljedica te povećanja ukupne razine sigurnosti prometa na cestama, policija će do kraja 2018. godine kontinuirano, a posebice u dane vikenda, poduzimati pojačane aktivnosti usmjerene prioritetno na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“, kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala, odnosno: prekršaje vožnje pod utjecajem alkohola, nepoštivanje dopuštenih brzina kretanja vozila, nekorištenje sigurnosnog pojasa (vozača, ali i putnika na prednjim i stražnjim sjedalima, kao i nepropisnog prijevoza djece), nepropisne uporabe mobitela, nekorištenja zaštitne kacige na mopedima i motociklima, kao i druge prekršaje koje radi ova skupina sudionika u prometu: vožnja bez položenog vozačkog ispita ili potrebne kategorije, upravljanje neregistriranim ili vozilom kojem je isteklo važenje prometne dozvole, tehnički neispravnim vozilom i druge teške prekršaje, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće.
U provođenje planiranih aktivnosti biti će uključen maksimalan raspoloživi broj policijskih službenika operativnog sastava policije, kao i sva raspoloživa tehnika (alkometri, uređaji za nadzor brzine kretanja vozila, testeri za droge).
Napominjemo, da će se prema vozačima koji čine najteže prometne prekršaje, a posebice prema recidivistima, dosljedno primjenjivati policijske ovlasti iz članaka 134., 135. i 137. Prekršajnog zakona, temeljem kojih se vozača u prekršaju smješta u posebne prostorije do otriježnjenja na rok do 12 sati ili se isti uhićuje i privodi na nadležni prekršajni sud radi provođenja žurnog prekršajnog postupka.