Župan Ivan Celjak je, zajedno s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Hrvatskih autocesta i Hrvatskih cesta, obišao aktivna gradilišta na području Lekenika i Siska.
Obilazak je počeo u Lekeniku, gdje je, na gradilištu dionice Lekenik – Sisak rekao:
„San napokon postaje stvarnost, izvođači asfaltiraju autocestu do Siska. Još uvijek nismo svjesni što će značiti neposredna povezanost Siska i Zagreba autocestom i u demografskom i u gospodarskom smislu. Pogotovo kad uzmemo novu kartu regionalnih potpora i činjenicu da je najjeftinije ulaganje poduzetnicima upravo na području Sisačko-moslavačke županije.
Blizina Zagreba, siguran sam, jamči i dolazak mladih obitelji, pogotovo uzmemo li u obzir da smo s ministarstvom nadležnim za graditeljstvo dogovorili izgradnju 20 višestambenih zgrada na području Siska. To znači da ćemo za godinu dana imati 380 stanova više na području Siska,“ župan Celjak je dodao kako treba znati da su u Sisku svi sadržaji, vrtići, škole, sportski objekti, dostupni u roku od 10 minuta što će, nada se, privući mlade obitelji.
„Zaista smo sretni što napokon vidimo asfaltiranje, dovršetak autoceste do Siska. Sad, hoće li to biti tri mjeseca prije ili kasnije, to nam ovog trenutka nije bitno, jer ovaj san čekamo već 20 godina“, zaključio je Celjak.
Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta: „Dionica autoceste A 11 Lekenik-Sisak, dužine 10,9 km. Ukupna dužina autoceste od Zagreba do Siska je 42 km. Radovi napreduju jako dobro, u završnoj su fazi. Ova bi se autocesta na Čvoru Sisak trebala spojiti na državnu cestu.“
„Gradnju pratimo od prvog dana, zadovoljni smo s onim što danas vidimo. Znamo koji su sve problemi u realizaciji bili, od nedostatka materijala na ovom prostoru pa do vremenskih uvjeta. Kroz Fond solidarnosti, kao posljedica petrinjskog potresa, realizirano je gotovo 100 milijuna € prometnica. Ministarstvo je ukinulo i naplatu cestarine“, rekao je Tomislav Mihotić, državni tajnik za infrastrukturu.
Osim same autoceste, nastavio je Mihotić, izuzetno je bitan moment da će gradnjom čvora Žažina, koji se sada projektira, i Petrinja i Glina dobiti izravan priključak na autocestu. Ta je investicija procijenjena na 6,5 milijuna €. Hrvatske autoceste sada provode natječaj za prolaz u zagrebu, preko Ranžirnog kolodvora, koji će autocestu spajati na Sarajevsku ulicu s centrom Zagreba. To u konačnici znači da će, kad autocesta bude dovršena, za manje od pola sata dolaziti iz centra Siska u centar Zagreba.
Alen Leverić, član Uprave Hrvatskih cesta naglasio je kako je i u ovom projektu ključna koordinacija: Hrvatske ceste su u zadnjem vremenskom periodu na područje ove županije uložile oko 22 milijuna € bez PDV-a. Ovdje razgovaramo o koordinacijskoj akciji između Hrvatskih autocesta i cesta što se tiče čvora prema D 36 i na kraju imamo most Odra i pristupne ceste. Svi radovi su u vremenskom planu i bit će završeni koordinirano“, a završetak očekuju tijekom ljeta.
DOVRŠAVA SE NOVI MOST NA ODRI – I STARI ĆE MOST BITI SANIRAN
Današnji je obilazak uključio i gradilište spoja autoceste s državnom cestom u Sisku. Zahvat je ugovoren u dvije faze i obuhvaća izvedbu mosta Odra i rotora Staro Pračno sa spojnim cestama (prva faza) i izvedbu sjevernog kolnika spojne ceste od spoja na autocestu Lekenik – Sisak do rotora Staro Pračno.
Radovi na mostu Odra su do visoke faze dovršeni, rekao je državni tajnik Tomislav Mihotić. Ovaj dio projekta, od rotora Staro Pračno do uključivanja u Zagrebačku ulicu, vrijedan 8,6 milijuna €, privodi se kraju. I stari most na Odri će, nakon puštanja u promet novog mosta, biti saniran i predan stanovništvu na korištenje.
DO KRAJA SLJEDEĆE GODINE RIJEČNA MARINA SISAK
Ravnateljica Lučke uprave Sisak Valentina Sučić je o radovima na Komunalnom pristaništu na rijeci Kupi u Sisku rekla:
„Trenutno smo u fazi paralelnog izvođenja druge i treće faze radova, što podrazumijeva završnu fazu iskopa, završetak obaloutvrde. Predviđeni rok nam je kraj godine. U prošloj godini nismo uspjeli izvesti planirane radove zbog nepovoljnih hidroloških uvjeta tijekom kolovoza i srpnja, a nakon završetka druge i treće faze, slijedi nam četvrta faza: opremanja, izgradnje upravne zgrade, a po završetku radova, imat ćemo riječnu marinu kapaciteta 194 veza, za prijem plovila duljine do 12 m.“
Vrijednost investicije, čiji završetak se može u idealnim uvjetima očekivati krajem sljedeće godine, je oko 7 milijuna €.
ŽUPAN CELJAK JOŠ JEDNOM POZVAO NA PREDAN RAD ZA SISAK I SISAČKO-MOSLAVAČKU ŽUPANIJU
Na upit novinara kako komentira negativan stav gradonačelnice Siska Kristine Ikić Baniček, koja je bila pozvana na današnji obilazak, ali se nije odazvala pozivu, prema autocesti i ostalim važnim projektima Vlade RH u području prometne infrastrukture župan Ivan Celjak je odgovorio:
“Drago mi je da se gradonačelnica nakon deset godina zainteresirala za projekt dovršetka autoceste do Siska, jer znamo da kada je SDP vodio Državu, uopće im nije bilo u planu da izgrade autocestu do Siska. Žao mi je i što gradonačelnica ne realizira projekte na području grada Siska, što nije povukla sredstva iz Fonda solidarnosti, koja su bila na raspolaganju, ali vjerojatno se gradonačelnica umorila nakon tri mandata i očekujemo da dogodine ode u dugotrajnu mirovinu i da na čelo grada Siska dođe netko tko ima energiju, tko ima želju i stvarno voli grad Sisak i tko će raditi 24 sata za Sisak, kao što mi radimo za Županiju.“