Učenicima s teškoćama integriranim u redovna razredna odjeljenja u osnovnim školama podršku pružaju pomoćnici u nastavi. U skladu sa svojim proračunskim mogućnostima i idejom inkluzivnog obrazovanja, Grad Kutina od 2015. godine podupire uključivanje pomoćnika u nastavi u rad s djecom s teškoćama.
Prvim projektom za školsku godinu 2015./2016. osigurano je 15 pomoćnika u nastavi za 15 učenika s teškoćama u razvoju. Tijekom godina taj je broj kontinuirano rastao, a za školsku godinu 2023./2024. osiguravaju se 34 pomoćnika u nastavi za 34 učenika s teškoćama u razvoju. Grad Kutina je od 1. siječnja ove godine povećao plaću svim pomoćnicima u nastavi sa 5,41 euro po satu na 6,41 euro po satu te pomoćnicima u nastavi isplaćuje i sva materijalna prava na temelju važećih kolektivnih ugovora kao što su božićnica, uskrsnica, regres i dar za dijete. Godine 2016. Grad Kutina je izdvajao oko 8000 eura godišnje za pomoćnike u nastavi, dok će u 2023./2024. godini izdvojiti oko 200.000 eura što uključuje i troškove 4 pomoćnika u nastavi u dječjem vrtiću na puno radno vrijeme te njih 9 na pola radnog vremena. Uloga pomoćnika u nastavi vidljiva je zahvaljujući pružanju pomoći učenicima u učenju i savladavanju gradiva te funkcioniranju unutar odgojno – obrazovne ustanove.
„U kutinskim osnovnim školama trenutno je integrirano 34 učenika s teškoćama u redovan odgojno obrazovni sustav. Neki od tih učenika pored savladavanja nastavnog programa imaju i niz drugih potreba koje nastavnik nije uvijek u mogućnosti zadovoljiti. Upravo tim učenicima želimo osigurati pomoćnika u nastavi čime ćemo doprinijeti kvaliteti integracije u razredu. Smatramo da svi učenici imaju pravo na kvalitetno obrazovanje uključujući i učenike s teškoćama koji predstavljaju posebno ranjivu skupinu.“, izjavio je gradonačelnik Zlatko Babić te dodao da su pomoćnici u nastavi glavni akteri koji pružaju učenicima individualan rad u učenju te posreduju u uspostavljanju interakcije između učenika. Gradonačelnik je također istaknuo da su dosadašnji projekti povećali socijalnu uključenost i integraciju te osiguravanje uvjeta za poboljšanje obrazovnih postignuća, uspješnu socijalizaciju i emocionalno funkcioniranje za učenike s teškoćama u razvoju.
Pomoćnik u nastavi predstavlja neposrednu potporu učeniku, a posredno potporu učitelju te ostalim učenicima u razredu. Uključivanjem pomoćnika u nastavu povećava se socijalna uključenost i olakšava integracija učenika s teškoćama u školama.