Budimo povezani

Hej, tražiš nešto?

Ostalo

30. srpnja 2003. proizvedena je posljednja “stara” Volkswagen Buba

Buba je u više od stotinu zemalja svijeta prodana u oko 22 milijuna primjeraka

Buba je u više od stotinu zemalja svijeta prodana u oko 22 milijuna primjeraka

U meksičkom gradu Pueblu na današnji dan 2003. godine s pokretne trake sišla je posljednja “stara” Volkswagen Buba koja je, praćena TV kamerama, odmah krenula na prvu vožnju prema muzeju u njemačkom Wolfsburgu.

U socijalističkom duhu koji je njegova stranka deklarativno imala, Hitler je rekao kako svaki Nijemac mora imati vozilo što je bio dovoljan razlog za rođenje Volkswagenovog najpopularnijeg proizvoda. Ideja o Bubi nastala je početkom 1934. kad je genijalni konstruktor Ferdinand Porsche podnio vlastima projekt pod naslovom ‘Ekspoze o izradi njemačkih narodnih kola’. Hitler je već u lipnju tražio da u roku od deset mjeseci bude napravljen prototip ‘narodnog vozila’ koji je prema zamisli konstruktora bio predviđen za četiri osobe i dostizati brzinu od tada fantastičnih 100 km/h te biti u mogućnosti savladati uspone do 30 posto.

Sve se moralo napraviti i po narodno dostupnoj cijeni koja je trebala biti samo tisuću tadašnjih maraka. Prva tri prototipa Bube bila su završena na vrijeme, a 1938. započela je izgradnja tvornice, no sve je stalo zbog Drugog svjetskog rata. Malo je poznata priča da je Bubu, na neki način, spasila britanska vojska koja je zauzela tvornicu. Vojni upravitelj uspio je prema nacrtima proizvesti automobil, a on je toliko oduševio vojsku da je odmah naručeno čak 20 tisuća komada. Redovna proizvodnja međutim nije počela do 1948. kada je poražena Njemačka svoj izgubljeni nacionalni ponos vratila upravo proizvodnjom Bube. A ponos su itekako vratili jer je legendarni automobil u pet desetljeća proizvodnje postao najuspješniji auto u povijesti.

Buba je u više od stotinu zemalja svijeta prodana u oko 22 milijuna primjeraka. Uspjeh je, unatoč tvrdnjama prvog direktora proizvodnje koji je govorio da Buba ima više mana nego ulični pas buha, bio fascinantan, a 1972. isporučeno je 15 milijuna čime je srušen rekord do tada nedostižnog Fordovog modela T.

19. siječnja 1978. s tvorničke trake sišla je posljednja Buba, ali proizvodnja se tada preselila u meksički Pueblo. Do tada Buba je u svojoj dugoj i burnoj povijesti doživjela brojne manje i veće preinake, ali svojom jednostavnošću i ‘ružnom ljepotom’, kako su mnogi nazivali simpatije prema njoj, uvijek je ostala svakome dobro poznata svakom oku.

Malen, kompaktan i nadasve njemački učinkovit stroj sa motorom ‘u gepeku’ izašao je u dvije osnovne verzije – s dvoja vrata i krovom i s dvoja vrata kabriolet. Pogonili su ju benzinski motori od 1.1 do 1.6 litara, a imala je i verziju s mjenjačem sa 4 brzine, te trobrzinski automatik (Autostick). Ono što većina znalaca voli napomenuti, a zaista je bitno, je to da je Buba bila konstrukcijsko ishodište za sve generacije još jedne automobilske legenda – Porchea 911, a tomu svjedoči i činjenica da motor te jurilice sjeda u Bubu doslovno ‘na šaraf’.

Najpoznatiji Volkswagenov proizvod kasnije je naslijedila serija jednako uspješnih Golf modela koji su također, kako u starim tako i u novim verzijama, traženi i voženi i danas. Revival kojim je 1998. nastao New Beetle nije ni u najmanjoj mjeri ispunio očekivanja, a mnogi su Volkswagenu i zamjerili povezivanje stare legende s tom ‘novotarijom’, no dobroj, staroj Bubi mlađa sestra nije oduzela niti uspjeh niti čar, nego je samo potvrdila njezin zasluženi kultni status.


 

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više vijesti

Copyright © 2024 RSMinfo.hr Sva prava pridržana.