Ostalo

Udruga za zaštitu potrošača Kutina

O obračunu isporuke vode

O obračunu isporuke vode

U organizaciji Udruge za zaštitu potrošača Kutina, u prostoriji Udruge  u četvrtak, 27. listopada 2016.održan je zajednički sastanak s predstavnicima stanara-suvlasnika te upraviteljima stambeno-poslovnih zgrada na temu uvjeta isporuke, mjerenja i obračuna potrošnje vodnih usluga u gradu Kutini. Uvodnu prezentaciju dao je predsjednik Udruge Zlatko Bosak.

 

 

„U posljednjih nekoliko godina potrošači nam se obraćaju pritužbama na neprihvatljivu poslovnu praksu isporučitelja vodnih usluga Moslavine d.o.o. Kutina (u daljnjem tekstu: ‘Isporučitelj’ op.p.), kojom se flagrantno krše njihova potrošačka prava i gospodarski interesi. Osobito su uvjeti mjerenja i obračuna potrošnje problematični, budući da je način ‘preraspodjele’ potrošnje netransparentan, nepravedan i u pojedinim aspektima nezakonit, što dovodi do permanentnog kršenja prava potrošača.

Nakon bezuspješnih pojedinačnih pokušaja zaštite prava potrošača u posljednje 4 godine, ali i izostanka odgovarajuće reakcije Isporučitelja na nalaze Državnog inspektorata, vrijeme je da se pokrene kolektivna akcija potrošača, gdje upravo sazvani sastanak s predstavnicima suvlasnika predstavlja prvi korak.“, istaknuo je Bosak.

 

 

Dvosatna rasprava pokazala je svu ozbiljnost, složenost i daljnju neodrživost načina na koji Isporučitelj obavlja isporuku, mjerenje i obračun vode i vodnih usluga u gradu Kutini. Kao primjeri nepoštene poslovne prakse najčešće su navođeni slučajevi obračuna tzv. ‘preraspodjele potrošnje’, do koje dolazi kada se na glavnom vodomjeru izmjeri potrošnja veća od zbroja pojedinačnih potrošnja, izmjerenih pomoću internih vodomjera ili određenih paušalno u visini od 7 m3 po članu domaćinstava koja nemaju ugrađen vodomjer. Do tog viška često dolazi zbog neobračunavanja ikakve potrošnje potrošačima čiji su vodomjeri bili nedostupni za očitanje, ali i nekih drugih razloga.

Problem je u tomu što se jednom obračunata i naplaćena ‘preraspodjela’ razlike potrošnje u principu ne vraća potrošačima, nakon što se očitaju prethodno nedostupni vodomjeri i kada glavni vodomjer pokaže manju potrošnju od zbroja individualnih potrošnja. Također, tzv. ‘paušalcima’ se često puta raspoređuje samo preostala potrošnja, što zna biti manje od Općim uvjetima propisanih 7 m3 po članu domaćinstva, čime se također onemogućuje da ‘preraspodjela’ ponekad bude negativna, odnosno da se potrošačima s ugrađenim internim vodomjerima računi umanje.

U sklopu ove tribine nazočnima su podijeljeni i anketni obrasci, putem kojih su se mogli izjasniti o najvećim problemima s kojima se suočavaju u praksi, kao i predložiti odgovarajuće načine njihovog rješavanja.

Na kraju je odlučeno da se kreće u kolektivnu akciju potrošača u pravcu  izmjena i dopuna postojeće Odluke o općim i tehničkim uvjetima isporuke vodne usluge javne vodoopskrbe na području Grada Kutine, općina Popovača i Velika Ludina, Moslavine d.o.o. Kutina, od 30.12.2011. god.

Izabrana je i sedmeročlana radna skupina, koja će u ime  potrošača sačiniti sveobuhvatnu raščlambu postojećeg stanja te predložiti konkretne mjere, napose izmjene i dopune navedenih Općih i tehničkih uvjeta isporuke, koje će dostaviti Isporučitelju, ali i Gradu Kutina, kao njegovom većinskom suvlasniku.


 

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Otkaži odgovor

Više vijesti

Copyright © 2024 RSMinfo.hr Sva prava pridržana.

Exit mobile version