Budimo povezani

Hej, tražiš nešto?

Ostalo

2. studenog 1947. poletio je Hercules, avion najvećeg raspona krila u povijesti

Tvorac Herculesa bio je ekscentrični multimilijunaš Howard Hughes

Tvorac Herculesa bio je ekscentrični multimilijunaš Howard Hughes

Howard Hughes bio je pionir američkog zrakoplovstva, industrijalac i filmski producent, poznat po postavljanju novih zračnih rekorda i gradnji velikih aviona, te produciranju filmova ”Anđeli pakla” i ”Odmetnik”.

Premda je bio jedan od najbogatijih ljudi svoga vremena umro je od neuhranjenosti. 1926., kad mu je bila 71 godina, opčinjen tada tek procvalom filmskom industrijom, otišao je u Hollywood i započeo karijeru filmskog producenta. Tridesetih se godina, nakon što je naučio letjeti, počeo baviti i projektiranjem aviona. Vjerovao je da može napraviti bolji avion od tada postojećih. I zaista, konstruirao ga je i njime 1935. postavio brzinski rekord u letenju od 567,46 kilometara na sat.

Dvije godine poslije oborio je rekord u letenju s jednog na drugi kraj SAD-a, a 1938. je, brže od bilo kojeg pilota, obletio svijet za samo 91 sat i 14 minuta. Konstruirao je i maske s kisikom koje se u avionima primjenjuju i danas.


howard-hughes


2. studenog 1947. dogodio se jedan od najvećih trenutaka u povijesti zrakoplovstva. Howard Hughes pokušao je uzletjeti s avionom najvećeg raspona krila u povijesti.

Taj ogromni avion nosio je ime H-4 Hercules i imao je čak 8 motora. Raspon krila bio mu je nevjerojatnih 97.54 metara (Boeing 747 ima samo 68.5 metara). Svaki od 8 motora imao je 4,000 konjskih snaga i 28 cilindara raspoređenih u zvijezdu. Ukupno su svi motori imali čak 224 cilindra i 32,000 konjskih snaga. Za usporedbu, teški bombarderi B-50 Supertvrđava koristili su samo 4 takva motora.

Zanimljivo je da je taj zrakoplov konstruiran kao hidroavion, jer u to doba nije bilo dovoljno velikih pista za njega. Još je zanimljivije da je bio izrađen od drveta! Naime, u vrijeme kad je projektiran i građen trajao je Drugi svjetski rat, pa je postojalo ograničenje mogućnosti upotrebe aluminija. Za Herculesa je upotrijebljeno drvo breze i to u formi sličnoj šperploči.

Howard Hughes je 2. studenog pokušao uzletjeti Herculesom na vodenoj površini uz kalifornijsku obalu pokraj Los Angelesa. Zrakoplov se doista uspio podići. Dostigao je visinu od 21 metar i održavao je pri brzini od oko 217 km/h. To je bilo dovoljno da Hughes dokaže američkoj vladi da Hercules može letjeti. Time je Hughes službeno opravdao vladina financijska sredstva koja je utrošio na avion. Daljna testiranja nisu bila zakonski potrebna, pa Hercules zapravo više nikada nije poletio.

Danas se Hercules, koji je napravljen samo u jednom primjerku, nalazi u zrakoplovnom muzeju Evergreen u američkoj saveznoj državi Oregon.



 

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više vijesti

Copyright © 2024 RSMinfo.hr Sva prava pridržana.